Noile tehnologii = viitor de aur.

In 1995 Educational Multimedia Task Force a identificat mass-media ca avand produse sau servicii educationale care ar putea fi accesate prin intermediul televizoarelor sau calculatoarelor si ofera un nivel ridicat de interactiune (Belisle et al.., 2001). Acest tip de educatie a inceput sa se schimbe in anii 1980 cand accesul la mass-media s-a raspandit foarte mult,acest tip de invatare a dus la facilitarea contactului intre studenti si instructori. In anii' 90, internetul de mare-viteza a inceput sa afecteze accesul la cursuri, aducandu-le mai aproape de principalele axe de instruire practica (Peters, 2003), asa ca astazi, cererile online si web abunda.Una dintre doveziile aplicarii pe scara larga include si aparitia liceelor virtuale precum si instruirea multor studenti din diferite universitati. Noile tehnologii ar fi, in sine, sa livreze un viitor de aur. Nu e intamplator, probabil, ca proiectand invatamantul de maine (2000), un raport al Comisiei Europene, avea in subtitlu: promovarea inovatiilor cu noile tehnologii.(Hamilton, 2004). Prerechizitele aparitiei e-learningului Înc din 1970, cercet rile au evidentiat faptul c mediul de comunicare este un factor de mult mai mic importan în predarea i înv area la distan decât calitatea instruirii. Aceastobserva ie a determinat o reorientare a aten iei pedagogilor i cercet torilor de la mediul de distribu ie a materialelor suport pentru înv are la proiectarea programelor de instruire i designul materialelor în termeni didactici i de psihologia educa iei. Totusi, pe de alta parte Shannon aduce in discutie problema de sens: "aspecte de comunicare", a scris: "sunt irelevante la aceasta problema" (Hamilton,2004).In contextul educatie sau pregatire,exista numeroase dovezi ca factorul cheie in procesul de comunicare si invatare este modul in care este transmis mesajul pentru a avea sensul dorit. Dintr-o anumita perspectiva procesul de invatare intotdeauna are loc in contextul si este de dorit sa vezi conversatia in termeni de :Comunicarea, participare si achizitie.Procesul de invatare este in fond un verb am invatat .Intr-un context participarea la procesul de invatare inseamna defapt eu sunt invatarea,prin urmare invatarea este nemarginita ca domeniu (cf. Hooks, 1984; Johns, 1998).Tehnologia prin urmare nu creeaza schimbare sociala.Mai degraba fiintele umane dobandesc cunostinte prin angajamentul lor cu mediul de invatare.(Hamilton,2004).Treptat, mai multi cercetatori incep sa sustina si sa directioneze practica educativa,care este orientata spre elaborarea principiilor invatarii eficiente
după material de pe suport tip rit, audio sau digital, sus inut de interac iuni profesor-elev
mediate, si promoveaza studiul independent i colaborarea la distanta. Mediul de comunicare ramane un suport ± nu lipsit de importan , deoarece dimensioneaz diferit procesul de predareinvatare ± accentul fiind pus pe dezvoltarea unor situatii educative eficiente(Hamilton, 2004). Unele cercetari sugereaza ca unele cursuri la distanta sunt impersonale, superficiala,gresit directionate, cu potential dezumanizant si deprimant, si ca ar constitui un obstacol pentru interactiuni care creeaza o comunitate de invatare.

Adaptive eLearning